11 februari 2013

Woonwijksnoeken

Wouter belt al aan als ik nog het kunstaas voor vandaag aan het selecteren ben. Vandaag gaan we de relatief ondiepe sloten in een woonwijk afvissen. De sneeuw die er vannacht is gevallen zal er een mooi plaatje van maken. Nu alleen nog hopen dat de sloten niet zijn dichtgevroren. Wat koffie en we nemen het strijdplan door. Ieder een ander soort kunstaas eraan en snel afvissen tot we vis aantreffen. Dan zullen we dat plekje secuur afvissen. Blijkt één soort aas er uit te springen, dan schakelt de ander op soortgelijk aas over.


Iedereen lijkt nog op één oor te liggen als we onze voeten in de verse sneeuw zetten en naar het water lopen. De hondendrollen kunnen we nu niet zien...

Een fotoimpressie van de dag:

Het overhangende takje dat het begin van 'Pike area' aankondigt;
vanaf hier is in dit jaargetijde snoek te vangen.

Al snel vang ik een mooie snoek.

Wouter pakt de tweede 10 min. later.
Een boeggolf uit het slootje kondigde de aanbeet aan.

Na een dik uur werpen vinden we weer witvis
en dus de snoek. De tweede van het plekje.

Wouter met zijn afsluiter van de sessie

8 opmerkingen:

  1. Ok. Ik heb zojuist besloten dat ik je blog niet meer ga lezen zolang ik niets vang :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorrie Frank, je begrijpt, 't is niet ontmoedigend of pocherig bedoeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook al vang ik niks omdat ik momenteel niet vis, blijf ik met plezier de verslagen lezen waardoor de drang bij mij alleen maar groter wordt. Ondanks alle vangsten mooi om te zien dat je toch telkens blij bent met je vangsten, top.

    Grtx,
    FER

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Woonwijksnoeken....leuk voor scrabble. Ik ga effe koffie zetten.
    Leuk verslag weer:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En ik maar denken dat je even vrij van vissen had genomen! Wil ik even wat opzoeken op je site en dan blijk ik alweer een paar verslagen te genmist hebben! Mooi man!

    Johan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Johan, ik ben even een 2 maanden blogpauze gehad en wat minder gevist, maar ik ben weer begonnen. Beware vissies! :)

      Verwijderen
  6. Hij gaat lekker zeg en weer met kunstaas aan de slag.

    Groeten,
    Sjoerd

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heeft toch altijd wel een apparte sfeer dat witte vlakke laken hier in de randstad! Top dag en top verhaal!Volgende week weer driften met flightloze dobberts ;) ?

    BeantwoordenVerwijderen