15 februari 2013

Afsluitend Roofvis-foto-overzicht

Hieronder een afsluitend roofvis-foto-overzicht van enkele momenten uit deze winter die ik nog niet geplaatst had en jullie niet wilde onthouden.

Met recht een kasteel





Het verslag van Rolf's beuker staat op NatVlees.nl


Wederom een 'kasteel' op een jerkbait gevangen


Eén dreg en nooit diep gehaakt

Vissen geleverd door Doodaas.nl, hier stukken grote voorn

Eén van de snoekbaarzen die we vingen in de polder

Op dagen dat het niet liep bracht de Rapper uitkomst.
Les: nooit zonder of met één soort kunstaas de deur uit

Het vaantje ondertussen gehavend
Wouter met een krokodil in mistige omstandigheden

En natuurlijk gingen ze ook weer netjes terug

De foto zegt genoeg

De Trakker blijkt een snoekbaarsvanger!


29 opmerkingen:

  1. Schitterende foto's Boudewijn. Zo te zien hebben jij en je vismaten goed gevangen!

    Groet,

    John

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooei foto's ouwe! Vooral die snoekbaars is echt super bruut! Kleine details met makro stand, heftuuug. Wat een monster was dat ja goeie dag! Nog 4 uurtjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog even volhouden Wout. Je ziet dat een ander soort foto's iets moois kan opleveren

      Verwijderen
  3. jurian van de graaf15 februari, 2013 12:39

    mooie foto's!! en mooie vissen. vooral die snoekbaarzen op jerkbaits zijn errrug cool!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je Jurian. Ja, vooral de Trakker deed het opvallend goed op snoekbaars.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi staatje van dienst... aardig wezen harken. Mooie actie en release shots! Nu weer over op de kerp?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nu ff wat rustiger aan doen met vissen en na volgende week weer vol op de karper Tsak, hoppa! Loopt het bij jou een beetje?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die foto van dat snoekoog zo vet! Andere ook hoor!'

    Grtz, Jeffrey

    BeantwoordenVerwijderen
  8. lekker bezig geweest! en mooie plaatjes man.
    op naar de spekruggen...
    greets Goose.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb er zin in Richard! Binnenkort gaat je pen te water, zal proberen hem eer aan te doen ;)

      Verwijderen
  9. Monster Inc. Zoveel vissen het lijkt wel de visafslag :) Netjes hoor. Kom maar op met die karper ik ben er klaar voor.

    Groet, Bjorn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik nog niet helemaal klaar, maar de tackleboxen worden gecheckt en dan gaan we het zien! :)

      Verwijderen
  10. Dat zijn mooie foto's van flinke vissen.
    Mooie vissen hebben jullie op de kant weten te halen.

    Groetjes Ricardo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Foto 1 & 4 prachtig !!! Uiteraard zijn die anderen ook erg mooi maar vindt zelf die 2 er uit springen !!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Boudewijn,

    Groot gelijk dat je deze fotoos niet wilt achterhouden. Erg mooi.

    vrgr Klaasjan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Thnx mannen! Dit jaar wil ik weer wat meer alternatieve foto's gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Boudewijn, met wat voor camera schiet jij je foto's.

    Groet, Bjorn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Bjorn, geen spiegelreflex, met een Panasonic Lumix FZ18

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie foto's Boudewijn, jje weet hoe je er mee om moet gaan :)

    Groet, Björn.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geachte Boudewijn,

    Allereerst proficiat met deze schitterende vangsten. Erg mooi.

    Wel heb ik een vraag: hoe komt u aan zoveel tijd om te vissen? Ik volg uw blog al een tijd en vroeg me dat af. Ik hoop dat u mijn vraag begrijpt.

    Het verbaast me dan ook niet dat u zoveel vangt met zoveel vrije tijd.

    Ik verneem graag uw reactie.

    Hoogachtend,

    Fred van der Vliet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beste Fred,

    Allereerst leuk dat je reageert. Om terug te komen op je vraag, Zo heel veel vrije tijd heb ik niet hoor. Ik vis relatief vaak, maar kort. Zeker de snoeksessies bestaan overwegend uit 2 of 3 uurtjes, karperen meestal uit 4 à 5 uur. Als het mogelijk is, vis ik 2 à 3 keer per week. Eigenlijk valt het dus best mee hoeveel uren ik vis.

    Ongeveer twee jaar geleden heb ik een harttransplantatie ondergaan en ik ben nog altijd herstellende. Dat maakt dat inspanning vermoeidheid tot gevolg heeft. Vandaar de korte vissessies, die tevens een vorm van revalidatie zijn. Vrije tijd gaat bij mij dus niet helemaal op. Wel heb ik in enige mate een vorm van flexibiliteit zodat ik mijn vismomenten kan uitkiezen. Hierbij moet ik dan wel rekening houden met wat ik de afgelopen dagen gedaan heb, nu doe en de komende dagen op de planning heb staan.

    Hopelijk heb je zo meer duidelijkheid omtrent mijn aan vissen te besteden vrije tijd gekregen.

    Groeten,
    Boudewijn

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geachte heer van der Vliet,

    Misschien kan Boudewijn gewoon goed vissen? Als je zijn blogs al een tijd leest zou het u duidelijk moeten zijn dat hij en zijn vismaten veel tijd steken in voorbereiding en aan de hand daar van hun momenten en stekken kiezen. Kennelijk doen ze dit goed want ze vangen goed

    Hoogachtend,

    Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige foto's Boudewijn. Met jullie vangsten van de laatste tijd kunnen jullie gerust afsluiten lijkt me zo. Succes dit jaar.

    Groeten,

    Johan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Johan,

      Dat is zeker zo Johan. Nu komt de karper weer in het vizier.

      Verwijderen
  21. Geachte Alex,

    Ben jij Alex Poot?

    Hoogachtend,

    Fred van der Vliet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Beste Fred,

    Zoals ik uw mail begrijp bent u opzoek naar meer tijd om te vissen, alleen u wilt weten hoe dit te realiseren? Met dit gegeven gaat u dan ook meer vangen, zoals u aangeeft?

    Corrigeer mij in deze wanneer ik mij vergis.

    Alvast bedankt voor uw reactie!

    Wouter

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geachte Walter,

    Uw veronderstelling dat het mij gaat om 'meer vistijd' berust op een foute interpretatie (van mijn eerder ingezonden reactie) uwer zijds.

    Ook uw aanname dat het er mij om zou gaan om 'dat ik met dat gegeven meer zou vangen' berust (wederom) op een verkeerde interpretatie.

    Het klinkt u wellicht wat vreemd in de oren, maar ik vis niet. Ook nooit gedaan overigens.

    Desalniettemin vind ik het leuk en fascinerend blogs van hobbyisten te volgen. Puur uit algemene interesse.

    Helaas zal ik u dus moeten corrigeren in deze. Maar daar had u zich al op voorbereid, zoals was te lezen.

    Bij deze wil ik Boudewijn nog bedanken voor het uitvoerige, helder verwoorde antwoord.

    Hoogachtend,

    Fred van der Vliet

    BeantwoordenVerwijderen