21 februari 2013

KWO blog Met snoeken winterkarper zoeken


Naar aanleiding van de ervaringen die ik in mijn vorige blog op KWO beschreef, ben ik in de loop der jaren tot een nieuwe, en voor mij veel leukere, manier gekomen om winterkarpers te zoeken, namelijk vissen met kunstaas op snoek. Ik wilde niet langer uitgaan van de gepredikte theorieën, maar net als de rest van het jaar de vissen zoeken alvorens ergens mijn lijnen nat te maken. Het feit dat ik tot vijftien jaar geleden vertrouwde op mijn oude, bewezen stekken en de in artikelen genoemde theorieën blind voor waarheid aannam, benadrukte tevens hoezeer ik destijds zat vastgeroest in mijn wintervisserij.
 
Lees verder op mijn KWO-blog

12 opmerkingen:

  1. Leerzaam stuk Boudewijn.

    Grtz Jeffrey

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog Boudewijn en heb weer wat van je kennis opgeslagen. Dit weekend maar eens kijken of ik iets kan vangen.

    Groet,

    John

    p.s. Prachtige foto van die meerkoet trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nooit verwacht dat ze zo ondiep kwamen in de winter. Toch maar eens beter in de gaten houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan ik je zeker aanraden Steven! Vaak kijken en durven proberen.

      Verwijderen
  4. Beste Boudewijn,

    Als eerste wil ik je complimenten met je site want een blog kan je het nauwelijks meer noemen gezien de hoeveelheid informatie die hier te vinden is.
    Ik was benieuwd wanneer je weer serieus gaat beginnen met karpervissen. Daarnaast vroeg ik me af of er al meer duidelijkheid is over het uitkomen van je boek. Ik zou het namelijk graag willen geven aan een goede vriend van mij die ongeveer even oud is al jij en in een vergelijkbare situatie zit.

    Met vriendelijke groet,

    Dirk C.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Dirk,

      leuk dat je reageert en dank voor je compliment. Ik heb het snoekvissen afgesloten, dus ik pak het karpervissen vanaf komende week weer op. Eén en ander is wel afhankelijk van het weer de komende tijd.
      Wat betreft mijn boek, daar ben ik mee bezig, maar ik ben ook afhankelijk van anderen. Streven is nog steeds dit voorjaar en ik hoop dat dat op tijd is. Wees een vriend en hopelijk heeft hij op de een of andere manier iets aan mijn verhaal.

      Groet, Boudewijn

      Verwijderen
  5. Hoi Boudewijn,

    Interessante materie. Deze winter ben ik voor het eerst doorgegaan met penvissen
    En ja, dan ga je wat lezen over het karpervissen in de winter en dan lees je dat de meeste karpers zich ophouden in het diepere gedeelte van het water. Nou ben altijd al een beetje eigenwijs geweest en ben op plekken gaan vissen die mij interessant lijken of het water nou diep is of niet. En het rare was ik ving karper op plekken die soms niet dieper dan 30cm was of 2 meter diep, er zat geen vast patroon in of bij een gemaal waar het hard stroomde. Ik denk toch dat de beste plekken om te vissen toch bij obstakels zijn (tenminste bij penvissen de karper blijft hier toch sneller hangen. Ik zat wat in twijfel maar jouw verhaal trekt alles recht, mooi gedaan.

    Groet, Björn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk Bjorn, en dat kom je dus alleen te weten als je iets probeert! Die voorsprong hebben zij die durven te onderzoeken en open staan voor andere dingen. Je zoektocht heeft karper opgeleverd heb ik op je blog gezien, dus je wordt beloond.

      Verwijderen
  6. Hey Boudewijn

    Leuk en intressant stuk weer !
    En die foto man van de karper, ijs en het stukje brood , kolere hey pfffff die is wat mij betrefd de tofste en meest onverwachtste foto die ik voorbij heb zien komen in mijn korte karpervissende leventje ! super weer ouwe

    Groetjes Sander

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Sander. Het blijft ok bijzonder om mee te maken. Vlak bij je huis is ook zo'n plekkie ;)

      Verwijderen
  7. Zeer leerzaam stukje text weer Boudewijn.
    Erg onverwachts die ondiepe stukken met karper. Laat staan de oppervlaktevissen.
    Ik heb er weer wat aan om over na te denken.

    Groet, Michael

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je Michael, succes en veel plezier dit jaar!

    BeantwoordenVerwijderen