8 mei 2012

Het grote schransen

De eerste van meestal twee watervlooienexplosies in het jaar heeft plaatsgevonden. De aanwezige karpers trekken naar de bovenste waterlagen, vissen aan de oppervlakte heeft nu weinig zin.

Dikke twintigers en dertigers zwemmen rustig rond, een hapje hier en een hapje daar. Naar de gevoerde broodkorsten, katten- en hondenbrokken, boilies en pellets kijken ze niet om. Waarom zouden ze ook met al dat voedsel om zich heen?

Meer info over de watervlo kijk dan hier.

Een filmpje:


16 opmerkingen:

  1. Zooo, zitten dikke vissen tussen! Kan je die echt niet vangen Boudewijn? Mooi filmpje weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je voor filter gebruikt Boudewijn? Je hebt er erg veel wit uit kunnen krijgen zo te zien.
    Mooie beelden.
    Groet,
    John

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Tim, Zeg nooit nooit, maar makkelijk is het niet in deze omstandigheden. Ze hebben alleen oog voor de vlooien.

    @ John, Ik heb een polarisatiefilter gebruikt, alleen heb ik YouTube uit nieuwsgierigheid toestemming gegeven om de film bij te werken. Stom, stom stom. Heb het net rechtgezet als het goed is, dan moeten de beelden wat minder donker worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super vet filmpje weer boudewijn helemaal top geniet hier echt van

    gr remon van dusschoten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En weer weet hij ze te vinden. Bedankt voor het delen!

    Grtz, Jeffrey

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een varken, die spiegel. Prachtig om te zien hoe die school loopt te slurpen net onder het oppervlak. Die moeten binnenkort maar eens even op de mat :) Je zou haast denken dat je in Artis staat te filmen. Niemand die het ziet, niemand die kijkt, iedereen heeft haast. We leven in een jungle, oe-oe-oe!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is weer met grote klasse gefilmd!
    Buitengewoon die beelden,mede dankzij het heldere water zijn de spiegels en de schubs gemakkelijk te onderscheiden.
    Die drijvende zak is een mooi "meetlint" ivm de hele brede ruggen!

    Groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie beelden met inderdaad een aantal hele mooie exemplaren ertussen.
    Ook niet te verleden met een visueel aantrekkelijk stukje aas of een wormpje?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zijn aardige jongens daar. Van een mooi hoog punt gefilmd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Hans, dat dacht ik dus ook van die zak en vandaar in de film gelaten.

    @ Frank, en die had ik nou juist niet voorhanden Frank. En midden in de stad vind je niet even snel een worm. En 't is nu niet toegestaan he ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. komt me erg bekend voor,
    had van de week ook 5 vissen tussen de 25-30 pond, aan het oppervlak zwemmen, maar echt geen enkel brokje gepakt.

    werkt dan toch wel frustrerend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Boudewijn,
    Nadat ik je stukje had gelezen ben ik ook bij mij eens in het water gaan kijken. Ik had namelijk hetzelfde probleem afgelopen weekend. Overal happende karper, maar ze hadden geen interesse in mijn aas. En wat denk je? Juist!
    Heb je het filmpje gemaakt met je GoPro en filter?

    Groeten,

    Sjoerd

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Boudewijn,

    Prachtig filmpje weer! Complimenten hoor!

    Groet,

    Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een fraai filmpje ,die 5 minuten zijn om voor je het in de gaten hebt.Het muziekje is ook treffend,rustgevend enzo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super filmpje weer Boudewijn !
    MVG Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ Sjoerd,ook watervlooien? Heb dit keer niet met de GoPro gefilmd, maar met m'n andere camera. Zo kon ik zelf bepalen hoeveel spiegeling ik kon weghalen en dan kan je net iets meer zien bij bewolkt weer.

    @ Koen, Dennis en Sander, dank mannen. Het blijft altijd weer mooi om ze zo rustig in hun element te zien.

    BeantwoordenVerwijderen