12 maart 2012

Ready to go

Mijn materiaaldoosje voor het pen- en oppervlaktevissen
Vandaag tussen alle activiteiten door mijn pen- en oppervlaktespullen in orde gemaakt.
Materiaaldoosje heeft een schoonmaakbeurt gekregen, pennetjes zijn gesorteerd, haken gecontroleerd en aangevuld en molenspoelen van nieuwe lijnen voorzien. Deze zijn bewezen schuurbestendig en relatief dik omdat ik voornamelijk in obstakelrijk water zal vissen. Elke spoel is met een andere kleur lijn opgespoeld omdat ik wil kijken of ik iets kan ontdekken over de invloed van lijnkleuren en misschien eigenschappen.
Ik vind de witte lijn in helder water namelijk enigszins oplichten en de bruine lijn zou iets natuurgetrouwer moeten zijn. De witte lijn is dan weer wat soepeler dan de bruine.
Polyballetjes 'moet' ik nog regelen, al heb ik nog houten baarsdrijvertjes. De polyballetjes zijn makkelijker om even snel op je lijn te bevestigen.

In een kast staan vier zakken kattenbrokken voor het oppervlaktevissen, blikken Tom Poes kattenvoer, blikken mais, blikken doperwten, basterdsuiker, tijgernoten, minipellets en grondvoer klaar. De vriezer is gevuld met drie halfjes wit ongesneden. Met deze voorraad zou ik het zeker tien pensessies moeten kunnen uithouden. Maden en wormen kunnen altijd op het laatste moment gehaald worden.

Twee kleuren schuurbestendige lijn die de Super Samson zullen laten kreunen

11 opmerkingen:

  1. Wat heb je toch weinig nodig om te pennen klaagt mijn rug...

    Leuk weergegeven Boudewijn,met dit materiaal moet het zeker gaan lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Boudewijn gewapend met katte brokken of andere pen oppervlakte aas dat moet gewoon vis opleveren.

    Succes hoop dat je een paar mooie vissen weet te strikken !

    Succes man

    MVG Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waar kan je die dobbertjes kopen Boudewijn? Ik bedoel die korte dobbertjes rechts op de foto.

    Groeten,
    Stefan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Stefan, Het zijn zgn vlokdobbers van Dobberrob. Ik gebruik ze meestal tussen lelies en in kroosvelden en drijfvuilranden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wist niet dat jij ook op karper viste ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Boudewijn, ik heb toch nog een vraag. Hoe vis je er dan mee en waarom juist die dobbers en niet de normale?

    Groeten,
    Stefan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed voorbereid en zo moet het ook. Wat is eigelijk dat groene ding?
    Ik kijk uit naar je struinfilmpjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Jeffrey, dat is zo'n controller geval van Korda voor het oppervlaktevissen. Die gebruik ik enkel wanneer een vis buiten werpbereik aan het azen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Stefan, daar kom ik deze week nog op terug in een blog oke?

    BeantwoordenVerwijderen