11 april 2011

Eindelijk karpers!

Rustig wroetend in de bodem
Zondag met Peter het water op.
We varen Lac du Vette op. Gelukkig is het ook vandaag redelijk rustig op het water. Vrijdag heb ik de bij House of Carp bestelde onderwaterkijker binnengekregen. Deze zou me in staat moeten stellen mijn plekken goed te bekijken bij helder water. En hij doet z'n werk zeer goed moet ik zeggen. Je kijkt zo een paar meter diep op de bodem. Peter noemt het snorkelen zonder nat te worden.
Een beoogde plek valt af na de bodem bestudeerd te hebben, drie andere zijn goedgekeurd. Ik heb er een leuk, handig speeltje bij. Binnenkort meer info over de onderwaterkijker van House of Carp

We varen een sloot in en leggen aan. Behoedzaam sluipen Peter en ik langs het water. Dan, eindelijk, de eerste karpers: twee stuks, rustig wroetend in de bodem. Pondje of 18. Het water is troebel en alleen een opmerkzaam oog met polaroidbril ziet ze. We blijven vijf minuten staan kijken, dan vervolgen we onze weg.
Niets, totdat we een zijtak van de sloot volgen. Van een afstandje zien we een v-spoor aan de oppervlakte, duidelijk van hoogzwemmende karper en niet veroorzaakt door de wind. Even zijn we hem kwijt. Dan een deining tussen een overhangende struik. We versnellen iets en zien al snel de veroorzaker. Even denken we aan een spiegel, maar het blijkt een schub te zijn. Hij wroet in de schuin aflopende kant. Schitterend zo vlak voor onze voeten. Lekker dik buikje. Ook deze schatten we op een pond of 18, misschien net 20.
We hebben ze gevonden. Missie geslaagd. Komende week terug met hengel.

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's weer! Hoe krijg je het toch telkens voor elkaar?
    Gr. Tim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Boudewijn,
    Ik denk er ook al een tijdje over om zo'n onderwaterkijker te kopen. Kan je me misschien laten weten wat je bevindingen zijn? Welke heb je?
    Jeffrey

    p.s. zoals Tm al zei, je weet je momenten wel uit te zoeken en zo prachtige foto's te maken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen