20 december 2010

Project Winterkarper part 6

Trouw ben ik mijn voerplekje op het grote water blijven bezoeken. Bij het eerste bezoekmoment sinds deel 5, trof ik mijn boilies aan op de plek waar ik ze twee dagen eerder had achtergelaten. De meerkoeten hadden dus geen interesse in mijn bollen. Tevens versterkte dit mijn hoop dat er de vorige keer karpers op de plek waren geweest toen de boilies waren verdwenen.

Weer twee dagen later waren alle boilies verdwenen! Inwendig huppelde en sprong ik als een klein kind. Ik kreeg zo’n boost dat ik bijna een half uur in het water heb staan speuren in de ijzige wind en sneeuwval. Uiteindelijk vertrok ik met gevoelloze vingers en gezicht na weer zo’n 30 bollen gedumpt te hebben.


Nieuwsgierig was ik de volgende dag weer aanwezig. De bollen lagen er nog. Ik merkte dat ik toch wel teleurgesteld was en veel tijd heb ik er niet doorgebracht. Zo kon ik nog even langs het Betonwater.
Het watertje lag nog steeds dicht, dus het voeren voor de verborgen duiker wordt voorlopig nog even uitgesteld. Wel biedt het Reigersdomein mogelijkheden. Daar ligt nog een stukje water open voor een uitlaat. Het water is er echter erg troebel. Toch meen ik heel even een stuk rug en een staart te zien, dus voer ik wat boiliekruim en hele bollen.

We zijn ondertussen op zondag de 19e beland. Er is nog meer sneeuw gevallen. Op het grote water liggen mijn bollen nog onaangeroerd. De winterse aanblik verdrijft iets van de teleurstelling. Toch moet ik maar eens goed overdenken of ik hier wel wil doorzetten, al wil ik zeker niet te snel opgeven.

Het water voor de uitlaat in het Reigersdomein ligt nog wel open

De plek voor de uitlaat in het Reigersdomein ligt nog steeds open. Dit keer zie ik duidelijk twee vissen in de stroming ‘hangen’. Jammer genoeg is het water te troebel om ze mooi vast te kunnen leggen. Om de vissen niet te verjagen voer ik zo zachtjes mogelijk wat bollen en kruim. Toch verdwijnt het tweetal al snel uit het zicht. Twee meeuwen pikken de op het ijs gewaaide stukjes boilie gretig weg. In ieder geval 2 karpers. Hoeveel meer..?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten