10 december 2010

Project Winterkarper part 5

Wat betekent het als je zo’n twee dagen terug dertig boilies hebt gevoerd en je ziet er nu nog maar drie liggen? Meerkoeten? En waarom hebben die dan niet alles opgegeten? Of karpers? Konden die niet alles op? Of zouden het krabben zijn misschien? Daarvan zitten er hier ook genoeg.
Gedurende een half uurtje speur ik het water af. Geen teken van vis of krab. Overigens schat ik de kans erg klein in dat die laatste als dader aangewezen kan worden.
Zes meerkoeten en vier eenden dobberen al een tijdje om me heen. Ik moet een manier vinden om het watergevogelde weg te lokken van mijn voerplekje. Hulp wordt geboden door een man, zijn dochtertje en een zak brood. Zo vinden dertig nieuwe boilies ongestoord hun weg naar de bodem.

Ik wil ook gaan voeren op het watertje met de duiker vlak onder de waterspiegel; het Betonwater.
Omdat ze voor de komende week weer vorst verwachten, wacht ik hier nog maar even mee.
De verborgen duiker van het Betonwater

To be continued…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten