9 maart 2013

The fat one

Nu het snoekgeweld is afgesloten met de film, is het tijd om de aandacht weer naar karper te verleggen. Het is mooi weer, dus naar buiten en wie weet zie ik al ergens karper zwemmen. Ik doe alle plekken aan waarvan ik uit vroegere observaties weet dat ze in het vroege voorjaar bezocht worden. Soms voer ik een handje Crushies. Meer voor het gevoel, dan om er te vissen. Mochten er vissen langskomen, dan vinden ze in ieder geval wat lekkers en zijn ze hopelijk genegen terug te keren.

En dan zie ik op één van de plekken een balk op de bodem liggen die er twee dagen terug nog niet lag. Er beweegt iets wittigs. Vinnen! Snoek! En een grote ook!
Langzaam laat ik de GoPro zakken en hoop dat ik haar goed in beeld krijg. Hieronder het resultaat.

Meer dan een meter lang geschat

Hoogzwanger

En ze had er genoeg van

12 opmerkingen:

  1. Gruwelijke foto's zeg! Zelfs de stofwolk vind ik mooi!

    Stephan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die eerste zou ik wel op posterformaat willen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Crushies? Je zat gewoon met dooie bliekjes te voeren, ik zag het wel! :) Toffe pics!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. sjezus wat een bak.de tweede foto was wel erg dichtbij ...
    zat er ook witvis in de buurt of was het een paaiplek?
    je hoeft ze niet perse te vangen als je ze zo kunt zien.
    BIZAR!!!

    groet,patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Stephan, weet je wat, vang ji jde stofwolk, doe ik de snoek ;) Dank je.
    @ Tom, dat kan geregeld worden hoor!
    @ Rolf, hé, die bliekjescrushies ken ik nog niet! Ga ik meteen bestellen!
    @ Patrick, geen paaiplek voor zover ik weet en ook geen witvis voor zover ik kon zien, maar dat zegt niet zoveel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, deze snoek heeft niet stil gelegen. Een bak met een buik! Wat een machtige vis, heb je ´m ook nog gefilmd?

    Grtx,
    FER

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Fer, heb de vis kort gefilmd. Echt een prachtbeest, maar daar zijn we het allemaal geloof ik wel over eens.

      Verwijderen
  7. Mooi om te zien zeg!Toch nog goed gelukt dus!

    Gr. Sjoerd

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ter... Boudewijn !
    Wat een pix G ,,, super ouwe !

    Groetjes Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's en wat een bakbeest zeg! Geen karper gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sjoerd, Koen, Sander, dank mannen, beetje mazzel is ook nodig ;)
    @ Tim, Die dag helaas geen karper gezien, maar dat komt wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen