29 november 2010

Project Winterkarper part 3

De voerplek
Derde controledag, plaats van handelen: de Parkvijver.
‘Een ondiep watertje, intredende winter, karpers en boilies’, zo begon het eerste deel over Project Winterkarper. Vanaf vandaag kan je daar de woorden meerkoet en eend aan toevoegen.
De afgelopen dagen constateerde ik gniffelend dat mijn voerboilies verdwenen waren. Geen watervogel leek mijn voeren opgemerkt te hebben, of anders, interesse te hebben, maar vandaag doken er dus eenden en meerkoeten op en rond mijn voerplek. Meteen wordt ook mijn tekortkoming blootgesteld: te weinig tijd om aan het water te vertoeven.
Gelukkig had ik er bij aanvang al niet al te veel van verwacht, maar toch is het jammer. Je zou zomaar iets ontdekken, da’s dan toch mooi meegenomen. En er is elke keer weer die spanning of ik iets zie. Voorlopig gaat de stekker uit Project Winterkarper; er ligt al ijs op sommige plekken en gezien de verwachtingen is de kans groot dat het water morgen helemaal dicht ligt. Een kansloze missie achteraf gezien, maar wordt vervolgd…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten