23 november 2010

Project Winterkarper

Een ondiep watertje, intredende winter, karpers en boilies. Ik was en ben nieuwsgierig en daarom wil ik het gewoon eens proberen. Ik weet een ondiep water met een plek waar onze gevinde vrienden ’s winters graag verblijven. Plaats van handelen is weliswaar slechts 30 cm. tot 50 cm. diep, maar dat lijkt de karpers niet te deren.
Het plan: Elke twee dagen twee soorten boilies voeren en kijken of ik de karpers gedurende de winter op het aas kan houden, en eventueel nog ontdekken welke van de twee soorten boilies de voorkeur geniet. Tevens hoop ik meer inzicht te krijgen in de relatie tussen weersomstandigheden en karperactiviteit. Een handicap is alleen dat ik niet vaker dan eens in de twee dagen aan het water kan zijn en dan ook nog eens voor maximaal een uur. Verdwenen boilies zullen dus de eerste indicatie zijn van geïnteresseerde karpers.
Gaat het wat opleveren of is het verloren tijd? Dat laatste kan nooit het geval zijn. We zullen zien.

1 opmerking:

  1. leuk project Boudewijn , ik ga morgenochtend ook weer de winterstek proberen.
    zal je op de hoogte houden .

    Grtn Frank

    BeantwoordenVerwijderen