26 november 2010

Project Winterkarper part 2

Tweede controledag, plaats van handelen: de Parkvijver.
De gevoerde boilies zijn verdwenen! En wat mooier is: er zwommen twee karpers dichtbij. Dat kan dus haast niet anders betekenen dat… toch?
Een lekkere kort-door-de-bocht-conclusie, maar ik houd hem vast voor het goede gevoel. Een handje groene en een handje bruine boilies gaan weer te water.
Zal dit projectje me straks iets vertellen over het gedrag van karpers in de winter in het algemeen? Waarschijnlijk niet heel veel. Ik ben van mening dat bijvoorbeeld de diepte van het water ook een rol speelt. In ondiep water zouden zon, luchttemperatuur en wind meer invloed op de vissen hebben dan in diep water van zeg maximaal 30 meter diep; er zijn teveel variabelen. Ik verwacht hooguit meer duidelijkheid te krijgen over het gedrag van karpers in soortgelijke wateren. Maar ach, ik ben met vissen bezig en wie weet wat het me oplevert?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten