20 augustus 2012

Twee uurtjes karperspotten part 1 of 2

Wat mij betreft nodigen deze warme dagen niet uit tot met visgerei bepakte, lange, intensieve struintochten langs het water. In mijn huidige conditionele staat red ik dat gewoon nog niet. Toch zijn het vaak deze dagen die je erop kunnen wijzen waar de vissen zich in uitgestrekte watersystemen ophouden en dat is als je vaak korte instantsessietjes als wapenfeit inzet wel zo handig. Daarbij is het natuurlijk ook gewoon leuk om te zien om de vissen de dag doorbrengen.
Dus toog ik twee keer met camera's voor twee uurtjes naar de waterkant. Hier het eerste van het tweedelige fotoverslag:


Zonder polariserende glazen nooit gezien

Soms duurt het een minuut of tien voor er eentje zich laat zien

Geen kringetje en toch liggen ze er.

Goed, geduldig kijken is het devies

Een eyecatcher, makkelijk te ontdekken,
 lastig te verleiden

6 opmerkingen:

  1. Ik heb er genoeg zien liggen maar ze pakte niets. Nu weer werken helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie alleen maar lelies! Maar da's geen nieuws :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke manier om de hitte door te komen. Een verse en verfrissende salade van lelieblaadjes.:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Boudewijn ,mooie platen ,je ziet de lelies alweer verkleuren en langzaam afsterven .
    ik zag vandaag de populieren al blad verliezen is wel erg vroeg maar icm droogte gaat het snel.
    @Tom ,een langzaam zinkend vlokje wil ook wel eens goed werken in zulke situaties .

    gr Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk je steeds in hetzelfde water of hebben jullie zoveel water met leies in de buurt? Mooie foto;s.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Rolf, :))
    @ Andres, tja, je moet toch wat he en een straf is het niet
    @ Frank, klopt dat het najaar alweer nadert en dat je dat al op verschillende manieren ziet. Mag van mij wat temperaturen betreft een lekker lang najaar worden.
    @ Stefan, ik kijk niet steeds in hetzelfde water, dat zou een beetje saai worden. Veel water met veel lelies in de buurt inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen