13 oktober 2011

The hunt for Lac du Vette mirrors; Storm brengt karpers?

Stipt 8.00 uur staat Sander voor de deur. We laden mijn spullen in en vertrekken naar du Vette. Plaats van handelen wordt Concrete Jungle, een andere stek die we voor de winter op het oog hebben. Door tijdelijk twee stekken te bevoeren en bevissen proberen we te achterhalen waar we de meeste kans maken om onze doelstellingen te behalen. Op weg naar de stek weet de muziek met moeite boven het geluid van de neerslaande regen op de auto uit te komen. Gelukkig neemt de regen in hevigheid af als we de auto parkeren en kunnen we onder een miezerbuitje naar de stek lopen. Om 11.15 uur liggen we eindelijk in.



De korte, felle buitjes die volgen maken niet veel indruk, evenals de aantrekkende wind. Sterker nog, ons vertrouwen groeit alleen maar. ‘Als we met dit weer niets vangen…’ ‘Eindelijk storm, ik verwacht minstens drie stuks vandaag…’ Positivisme ten top. Dan een run op een van mijn hengels. 12.30 uur. ‘Zie je wel!’ Sander staat al met het net in de hand naast me. De vis duikt over het talud de diepte in. De molenspoel draait een hoog toerental. Dan valt zomaar de druk weg. Ik draai op. Lood en rig komen me tegemoet. Sander neemt wat afstand en laat me even.

Ik licht Rolf in. Hij blijkt zich goed beroerd te voelen, maar hoopt morgen wel een paar uurtjes te kunnen pakken. ‘Met dit weer moet je zeker wat kunnen vangen man. Succes!’

14 uur. Een van Sander’s hengels loopt af. Ook deze vis duikt over de taludrand de diepte in, maar komt vervolgens verrassend eenvoudig mee. Het blijkt een spiegeltje te zijn, een projectvis. Ongelooflijk, ik vis nu een paar maanden op du Vette en weet er nog altijd geen te strikken, maar Sander’s eerste vis is meteen een spiegel.

De wind neemt in kracht toe. Vlokken schuim worden door het gras het struikgewas ingeblazen. Een schub vertoont zich tot twee maal toe deels tussen de golven. Ik check mijn rigs. Twee van mijn boilies zijn door krabben bewerkt. Als het nog erger wordt staat ons nog wat te wachten.
Nu controleren we elke twee uur onze rigs en gelukkig valt het krabbenprobleem nog mee. Helaas gaan er geen karpers meer de fout in. We voeren nog twee kilo tijgernoten en een kilo boilies op de Chiquita stek, die we morgen zullen bevissen. Rolf zal Concrete Jungle bevissen als hij zich wat beter voelt.

1 opmerking:

  1. Mooie projectje !!!
    Jammer van die verspeelde vis boudewijn (Shit happens)
    Jou projectje,s komen nog wel of meschien wel een Project spiegel waar je u tegen zegt.
    Ik zal voor je duimen.

    groetjes en vangze !!!

    BeantwoordenVerwijderen