20 mei 2010

Het Takkenwater part 4

De weerspiegelingen op het water zijn schitterend
Het is al een paar dagen mooi weer. Er zal een dezer dagen wel gepaaid worden op sommige wateren. Morgen maar eens een bekende paaisloot bezoeken. Vandaag eerst hier maar eens kijken of ik de twee grote spiegels nog kan vinden.
Ik stap van het wandelpad af de struiken in, op weg naar de plek waar ik een paar dagen geleden nog de twee grote spiegels zag zwemmen. De weerspiegelingen op het water zijn onder de takken werkelijk schitterend. Het is nauwelijks te onderscheiden wat nou echt blad is en wat niet. Ik kan er eindeloos naar staren.



Maar ik wil karpers vinden. Mijn polaroidbril filtert de weerspiegelingen weg, zodat ik goed zicht heb in het water. Overigens heb ik nog geen voorntje gezien en dat is toch wel opvallend. Zo’n honderd meter verder dan een paar dagen geleden vind ik de eerste karpers. Het water is hier een stuk troebeler. Dit keer heb ik wat sneetjes oud brood bij me. Geen eend te bekennen en de twee meerkoeten vluchten zodra ik in mijn handen klap. Een kwartiertje en dan begin das groβe Fressen. De ene korst na de andere wordt rustig opgegeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten