24 mei 2009

Vreetfestijn aan de oppervlakte

Het kon elk moment zover zijn. Nu veel karpers de Sloterplas hebben verlaten en de grachten en zijsloten zijn ingezwommen, kan je mooie dingen beleven. Vandaag was een mooie dag. De wind en bovenstroming hebben grote hoeveelheden watervlooien samengedreven en die trekken op hun beurt weer karpers aan.

Direct bij aankomst zie ik al vier mooie 20+ vissen zemmen. Om ze zo min mogelijk te storen ga ik achter een meterhoog muurtje zitten, waardoor alleen mijn hoofd boven het muurtje uitsteekt. Zo kan ik ze rustig bekijken. Prachtig om te zien hoe ze rustig rondzwemmen en in de wolken watervlooien happen.


Ruim anderhalf uur later komt er alleen nog af en toe een schub van een pond of 18 langszwemmen. De rest van de school is nergens meer te bekennen. Ik heb een dikke spiegel die misschien wel de 35 pond zou halen en een puntgave schub van rond de 25 pond op mijn verlanglijstje bijgeschreven.

Happen naar watervlooien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten